Een telefoonservice voor een professionele indruk

Een eerste indruk is altijd heel erg belangrijk. In het dagelijkse leven beoordelen we elkaar al binnen enkele seconden elkaar gezien te hebben. Een slecht gekleed iemand zal daarom ook sneller een slechtere beoordelen krijgen door de slechte eerste indruk. Een slechte indruk is maar moeilijk te corrigeren. Wanneer je slordig en onvoorbereid je sollicitatiegesprek binnen loopt dan moet je heel goed je best doen de slechte eerste indruk recht te zetten. Het is daarom belangrijk om vanaf het begin al gelijk goed het gesprek te beginnen.

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor een sollicitatiegesprek. Overal beoordelen we elkaar al gelijk binnen enkele secondes. Wanneer een potentiële klant een onderneming belt zal hij al binnen enkele seconden al een oordeel hebben gevormd over de persoon aan de andere kant van de lijn. Als je dus de telefoon een beetje slordig of saai opneemt, dan heeft de beller gelijk een erg slechte eerste indruk.

Een oordeel is dus snel gemaakt. Zorg ervoor dat je dus een goede indruk kan maken op de klant. Het begint dus bij een goede bereikbaarheid. Als een klant moet wachten is de kans groot dat hij of zij binnen een minuut alweer weg is. Als klanten niet op een vriendelijke of professionele manier worden geholpen kan dat je weer een klant kosten.

Om jezelf als ondernemer rust en zekerheid te kunnen geven is het daarom een slimme keuze om de telefoonopname uit te besteden aan een antwoordservice. U hoeft u dan geen zorgen meer te maken dat de telefoon niet snel genoeg opgenomen wordt of dat de beller op een ander moment moet terug bellen.

Ook geeft een telefoonservice je de professionele indruk die  je nodig hebt om betrouwbaarheid uit te stralen. Een telefoonservice bied je altijd dezelfde telefoniste waardoor het lijkt alsof zij gewoon bij jou op hetzelfde kantoor zit.