Een slecht nieuws gesprek uitbesteden is vaak wat bedrijven doen wanneer zij het zelf niet meer kunnen. Het is namelijk heel moeilijk om slecht nieuws gesprekken te voeren met personeel of patiënten. Vaak wordt er daarom iemand ingehuurd die dit uitstekend kan zoals een personeelsmanager. Deze is er vanaf dat hij aan zijn opleiding begon op getraind dat hij of zij slecht nieuws kan brengen zonder dat dit enkele moeite kost. De personeelsmanager is zo goed getraind dat hij het werk niet mee naar huis neemt. Sommige managers vinden het heel lastig om wanneer ze de deur dicht doen ook te stoppen met werken. Met de deur dicht doen bedoel ik om vijf uur of zes uur, wanneer ze klaar zijn met werken.
Personeelsmanager aannemen voor slecht nieuws gesprekken
Managers die het lastig vinden om regelmatig gesprekken met hun personeel te voeren zoals functioneringsgesprekken of andere gesprekken die te maken hebben met hun werk, huren meestal een personeelsmanager in. Deze zorgt ervoor dat het personeel slecht nieuws incasseert en hier goed mee om kan gaan. Want niets is erger dan dat een personeelslid hier een deuk aan zijn zelfvertrouwen aan overhoudt. Om dat te voorkomen moet er dus een specialist zijn die de slecht nieuws gesprekken kan voeren. Wilt u als manager ook ieder slecht nieuws gesprek uitbesteden, dan raden wij een ieder aan om uit te kijken naar een personeelsmanager die een slecht nieuws gesprekken voeren training heeft gevolgd.