Tegenwoordig heeft elke telefoondienst wel een antwoordservice in Nederland. Dat was ongeveer 20 jaar geleden wel heel anders. Heel vaak werd er gebeld en dan kreeg je de voicemail ervoor of werd er niet opgenomen. Ook kent iedereen die vervelende wachtmuziekjes wel die je te horen krijgt wanneer iemand gebeld wordt. Met een antwoordservice worden al dat soort dingen voorkomen en zullen mensen weer eerder de telefoon pakken om te bellen.
Wanneer iemand een eigen onderneming heeft dat is dit hard werken. Een eigen ondernemen is vaak zo druk dat de telefoon ook wel eens niet opgenomen wordt. De klanten vinden het nooit fijn als dit het geval is. Daarom is een antwoordservice ideaal voor elke onderneming. De antwoordservice zorgt ervoor dat de telefoon altijd opgenomen wordt. De klant wordt dan professioneel en vooral vriendelijk te woord gestaan. Wanneer nodig zorgt men ervoor dat de eigenaar zelf wordt bereikt. Dit kan zowel op dat moment als later op een ander moment. Wanneer u moeite heeft met het maken van een strakke planning, dan kan de antwoordservice er ook voor zorgen dat de agenda wordt bijgehouden. Twijfelt u erover dan kan een telefoondienst rustig even een tijd op proef worden genomen. Zo kan je er nog even over nadenken.