Op het werk wil je natuurlijk alles zo goed mogelijk geregeld hebben en dit geldt voor de werknemers als voor de werkgever. Als werkgever wil je dat de werknemers duidelijk hebben wat hun taken zijn en dat alles gaat volgens het plan. Daarnaast wil je een opgeruimd kantoor en niet overal rondslingerende papieren. Als werknemer wil je vaak je taken op tijd af hebben en je wilt natuurlijk dat dit goed gebeurt. Helaas kan niet alles altijd volgens het plan gaan en gaat er ook wel eens iets mis. Het is dan ook zeer belangrijk dat je allerlei hulpmiddelen hebt die het jou zo gemakkelijk mogelijk maken, hierdoor loop je namelijk weinig kans op drastische gevolgen bij kleine foutjes.
Als allereerste is het voor de werknemer altijd verstandig om een planning op te stellen, waar duidelijk staat wat hij of zij gaat doen. Als jij deze planning bijhoudt, dan weet je zeker dat je alles op tijd af krijgt. Om het goed te doen moet je de kennis hebben en als je iets niet weet dan kan je dit natuurlijk altijd aan je mede collega’s vragen, zij kunnen je dan namelijk vast wel helpen en hierdoor verminder je ook nog eens het risico op een foutje. Als werkgever is het belangrijk dat je ook een duidelijke planning hebt en dat je weet wanneer je welke afspraak hebt. Om er voor te zorgen dat je een duidelijke agenda hebt kan je bijvoorbeeld een receptioniste inhuren die dit voor jou regelt en ook de telefoon opneemt wanneer jou dit niet lukt. Daarnaast is het handig om een geordend kantoor te hebben, zorgen dat de papieren die bij elkaar horen bij elkaar liggen en dat er niets door elkaar ligt. Om de salarissen makkelijk bij te houden is het verstandig om een salarisservice in te schakelen. Hierdoor heb je geen last meer van loonstrookjes en je hoeft ook niet meer de cao regelingen bij te houden, de salarissoftware houdt namelijk alles voor jou bij, ideaal. Naast deze tips kan u nog veel meer doen om alles zo goed mogelijk geregeld te hebben binnen het kantoor.